Hvordan lykkes vi med bruk av virtuell virkelighet (VR) i videregående skole?
VR i videregående skole: Erfaringer og muligheter – et webinar med Connect the Dots og Kvadraturen videregående skole

Vi arrangerer jevnlige webinarer der vi, sammen med sentrale faglige bidragsytere, deler erfaringer, innsikt og konkrete eksempler på hvordan VR kan brukes i opplæring i helse.
Siden oppstarten våren 2025 har over 1250 deltakere fra hele Skandinavia meldt seg på. Det viser en tydelig interesse for nye læringsformer og praktisk anvendelse av VR.
Formålet er å dele kompetanse, erfaringer og innsikt, slik at flere lærer om VR og hvordan det kan tas i bruk i praksis.
VR i videregående skole: Erfaringer og muligheter – et webinar med Connect the Dots og Kvadraturen videregående skole
CTD presenterte sitt innovasjonspartnerskap og demonstrerte sin VR-løsning for konferansedeltakere.
Vi ble invitert til å være med på første episode av det Europeiske Forskningsrådets SheEIC-podcast for å dele våre erfaringer.
Vårt arbeid blir presentert av Unity, som leverer den tekniske plattformen som VR-applikasjonen CTD Helse er bygget på.
NRK Urix presenterer CTD sin løsning for å effektivisere opplæring av helsepersonell.
Connect the Dots ble invitert til å presentere og vise fram VR-trening på UNNs første Forbedrings-, Innovasjons-, Fag og Forskning-festival (FIFF).
Resultatene fra vårt privat-offentlige samarbeid ble anerkjent da vi i 2021 vant priser for beste VR-applikasjon for helse og utdanning.
VR-opplæring ved Stord videregående skole er en suksess, med entusiastiske tilbakemeldinger fra både elever og lærere. En elev oppsummerer det som...
Bodø kommune tar i bruk VR-trening for ansatte, med gruppetrening uten å påvirke daglig drift. Suksess med superbrukere og grundig planlegging.
Introduksjon og bruk av VR til mengdetrening ble godt mottatt og de ansatte sier at denne dagen har vært en av de artigste arbeidsdagene på lenge.



